طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

طراحی سایت

پروسه سئو سایت

بهینه سازی سایت در موتور های جستجو تنها قرار گرفتن در رتبه های برتر و صفحات اولیه موتور های جستجو نیست ، بلکه به معنای جذب میزان ترافیکی است که شما از طراحی سایت خود انتظار دارید . اگر شما برای عبارت ” کلاه های رایگان ” رنک #۶ داشته باشید ، هنگامی که کاربری عبارت ” کلاه های رایگان ” را جستجو می کند ، در صورتی که عبارت جستجو شده در عنوان طراحی وب سایت شما موجود نباشد ، کاربر فرق زیادی میان طراحی سایت شما و دیگر وب سایت ها مشاهده نمی کند .


نمودن در سئو bold

با این که در ده سال اخیر اینترنت به میزان قابل توجهی تغییر کرده است ولی چیزی که همچنان در سئو سایت ثابت مانده است روشی است که وبمسترها مطالب و سرفصل های مهم طراحی سایتشان را با آن مشخص می کنند . سرفصل های یک صفحه معمولا با تگ های header مشخص می شوند . ( از "<"h1">" تا "<"h6">") و همچنین مطالب مهم در تگ های bold ( به صورت پر رنگ و برجسته شده ) قرار می گیرند تا اطمینان حاصل شود که کاربر به این مطالب توجه بیشتری نشان می دهد . نه تنها این مطالب توجه کاربران را به خود جلب می کند بلکه به عنوان یک شاخص ابتدایی در اختیار موتور های جستجو قرار می گیرد تا بفهمند صفحه مورد نظر درباره چه چیزی صحبت میکند و چه قسمت هایی از آن مهم تر هستند .


h بهینه سازی وب سایت و تگ

تگ های header راه بزرگی هستند تا رتبه بندی ( ranking ) خود را در موتور های جستجو بالا ببرید . به عنوان مثال اگر شما صفحه ای در مورد ” کلاه های رایگان ” دارید ، بهترین راه برای مشخص کردن آن گذاشتن یک تگ header به صورت زیر در ابتدای صفحه است تا به بهترین وجه به کاربران و موتور های جستجو از دید سئو نشان دهید که این صفحه از طراحی سایت شما در مورد چه چیزی صحبت می کند :


تاثیر تگ h در سئو وب سایت

البته با توجه به استراتژی های دیگر موتور های جستجو این مهم است که از به کاربردن تعداد زیادی کلمات کلیدی خودداری کنیم و یک قاعده خوب برای این کار این است که در هر صفحه حداکثر از سه تا چهار تگ header استفاده کنیم و بعد از تگ های header حداقل یک پاراگراف متن داشته باشیم . 

صفحه ای که شامل تعداد زیادی تگ header باشد برای موتور های جستجو شبیه به اسپم به نظر می رسد و برای کاربران مفید نخواهد بود. italic ، bold و emphasis بعد از این که از تگ های header در صفحه خود استفاده کردید ، هنوز کار شما به اتمام نرسیده است و هنوز ابزارهای زیادی هست که شما می توانید برای هدفمند سازی کلمات کلیدی طراحی سایت خود از دید سئو و بهینه سازی سایت استفاده کنید . هنگامی که کلمات کلیدی را در صفحات خود به کار میبرید مهم است که این کلمات را به همراه تگ های bold یا italic یا emphasis به کار برید تا مطمئن شوید موتور های جستجو پی به مهم بودن این کلمات می برند . 

بسیاری از افراد در صفحات خود از انیمشن های فلش و یا تگ های span به وسیله css ، بسیار استفاده می کنند و این درحالی است که موتور های جستجو به سختی قادر به تشخیص این ها می باشند . پس با استفاده از تگهای ساده ی html که در بالا ذکر شد کار را برای موتور های جستجو آسان کنید . 

دلایل نیاز به سایت واکنش گرا (ریسپانسیو) به نقل از فوربس

دلایل نیاز به وب سایت ریسپانسیو برای تجارت در سال 2014

اگر مقالات قبلی را نادیده گرفته اید و اکنون وب سایت مشخصی برای رونق کسب و کار خود ندارید و یا برنامه‌ی انجام این کار را در آینده بسیار نزدیک ریخته اید، بدون شک در سال 2014 کسب و کار شما در معرض ورشکستگی قرار می‌گیرد.

اما اگر شرکت شما برای تجارت و جلوگیری از ضرر و زیان، به وب سایت وابسته است، حتما تا پایان امسال برای خود یک وب سایت واکنش گرا تهیه کنید تا شاهد تاثیرتجارت خود در بازاریابی آنلاین باشد.

‌ اگر عبارت "طراحی وب سایت واکنش گرا" برای شما جدید است، ناراحت نباشید، (مقاله واکنش گرا چیست را مطالعه کنید) به شما قول می دهم بیشتر شماها با آن آشنا هستید. تقریبا چند ثانیه طول میکشد تا بفهمید ریسپانسیو یا واکنش گرا چیست و از آن موقع بعد دیگر به دنبال طراحی های شیک ریسپانسیو می‌گردید. تعریف طراحی وب سایت واکنش گرا ساده است - یک طراحی وب است که هم اندازه‌ی صفحه نمایش مرورگر دسکتاپ، تبلت، و گوشی های هوشمند طراحی می‌شود. آیا تا بحال شده است که یک وب سایت را در گوشی هوشمند خود باز کنید و متوجه شوید که آن وب سایت نسخه بسیار کوچک از آن چیزی است که شما بر روی دسکتاپ دیده اید؟ به همین دلیل مجبور می‌شوید زوم کنید و سپس وب سایت را بگردید و نقاط مختلف را بزرگ و کوچک کنید تا به محل مورد نظر خود بروید و یا متن مورد نیاز خود را بخوانید یا قادر به کلیک کردن روی یک قسمت مشخص شوید؟ در یک وب سایت واکنش گرا اوضاع اینطور نیست. برای یک وب سایت واکنش گرا مهم نیست که شما بر روی یک گوشی، تبلت و یا دسکتاپ آن را باز می‌کنید، به هرحال آن متناسب با صفحه مرورگر کار می‌کند.

اگر نوشته‌ی پیتر Cashmore را که تقریبا یک سال پیش در سال 2013 چاپ کرد خوانده باشید، متوجه میشوید که موضوع طراحی وب سایت واکنش گرا جدید نیست و ممکن است از اینکه این موضوع خیلی قدیمی است شگفت زده شوید. البته شما خیلی هم دیر نکردید، چرا که به احتمال زیاد هنوز خیلی از رقبای شما از این موضوع بی خبرند. سال 2013 معلوم شد که آن سال، سال برانداختن شرکت ها و صنایعی است که تمایل دارند همچنان در مرز ورشکستگی فعالیت کنند و کاری به بازاریابی آنلاین و طراحی وب سایت واکنش گرا برای رونق دادن به کار خود ندارند. اکثر شرکت های تجاری فاصله‌ی خیلی کمی تا ورشکستگی دارند و ممکن است در فاصله یک سال چنین اتفاقی برای آنها رخ دهد. موقعیت شما در گذشته امن بود، اما اکنون رقبای شما اوضاع را تغییر دادند و شرایط به گونه ای تغییر پیدا کرده است که بازاریابی اینترنتی و آنلاین اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

چرا اهمیت دارد؟

چرا که راه حل خوبی است و اکنون تمام افراد دیگر همین کار را انجام می‌دهند.

برای نشان دادن اینکه چرا وب سایت واکنش گرا بهتر است، آماری را از وب سایت های چندین شرکت ناشناس مختلف تهیه کردیم. اگر از ابزاری مانند آنالیزگر گوگل در وب سایت خود استفاده کنید می توانید همین آمار را ببینید و با همان نگاه اول تاثیر این طراحی را بر روی رونق کسب و کار خود ارزیابی کنید.

بسیاری از بازدید کنندگان آنلاین برای بازدید از وب سایت ها از گوشی همراه، تبلت، و دسکتاپ در 12 ماه گذشته استفاده کردند. شما می توانید این جدول را بر روی وب سایت خود فعال کنید و شاهد این آمار باشید

در این مورد تقریبا 40 درصد از ترافیک و آمار بازدید از سایت به دستگاه های موبایلی مربوط است (البته این آمار با در نظر گرفتن تبلت‌ها در دسته‌ی دستگاه‌های "موبایلی" انجام گرفته است). با توجه به اینکه این وب سایت واکنش گرا نبوده، و یک نسخه مخصوص تلفن همراه برای آن تهیه نشده، پس این از این تعداد تنها مقدار کثیری در سایت مانده و بقیه وب سایت را ترک کرده اند. اما صبر کنید، اوضاع بهتر شده است! البته شاید برخی این "بهتر" را بدتر تعبیر کنند.

مجموعه دوم نمودارها به ما قسمتی را نشان می دهد که در آن همه چیز دسته بندی می‌شود سپس شاهد یک مقایسه بین بازدید کنندگان موبایلی و دسکتاپ در 12 ماه گذشته و 12 ماه قبل از آن بودم. می‌بینید که بازدید کنندگان موبایلی این وب سایت در طول یک سال دو برابر شده است. این به خودی خود تنها به دلیل به وجود طراحی واکنش گرا بوده است.

این تنها یک نمونه از مزایای طراحی واکنش گرا در طول یک سال بود، در ماه اوت امسال بخش بازاریابی آنلاین شرکت ما به صورت طراحی وب سایت واکنش گرا برای "مرکز ذخیره سازی" راه اندازی شد- یک شرکت ذخیره سازی خودکار در لوئیزیانا، می سی سی پی و تگزاس. در ایالات متحده صنعت ذخیره سازی فصلی است و هر سال روند درخواست آن در میان ماه‌های اوت و نوامبر یک روند رو به کاهش عادی است. همانطور که انتظار می رفت، مرکز ذخیره سازی شاهد کاهش کلی در درخواست ها بود، اما این کاهش کاملا مربوط به بخش دسکتاپ بود، ودرخواست‌های موبایلی همچنان پابرجا بودند ( درخواست‌هایی که روی ‌وب سایت قبلی ثبت می‌شدند، با وجود این که این وب سایت در مرورگرهای موبایلی خیلی خوب کار نمی‌کرد)، مقدار این درخواست ها از 5.5٪ تا 20-30٪ افزایش یافته بود.

PageRank چیست ؟

PageRank چیست ؟

Pagerank به معنای رتبه صفحه است و در اصل امتیازی است که گوگل برای هر صفحه وب قائل میشود . برای دیدن رتبه صفحات یک سایت میتوانید تولبار گوگل را دانلود و روی IE خود نصب کنید تا به محض ورود به هر صفحه ای امتیاز آن صفحه را روی نوار ابزار گوگل مشاهده کنید .
تئوری عملکرد PageRank :
امتیاز بندی صفحات به این صورت است که یک لینک از یک صفحه وب به یک صفحه دیگر که در یک سایت دیگر است به معنای یک امتیاز مثبت برای صفحه مقصد حساب میشود . چون وب مسترها لینک سایت هایی را در سایت خود قرار میدهند که فکر میکنند برای بازدید کنندگان سایتشان جالب و با ارزش باشد . گوگل از تعداد این لینک های ورودی به صفحات سایت های دیگر ، برای قضاوت درباره امتیاز دهی به آنها و نیز مرتب کردن آنها در هنگام جستجو در گوگل استفاده کرد . برای مشاهده لینک های ورودی به سایت خود میتوانید جمله link:http://www.yourURL.com را در گوگل وارد کنید تا لیست سایت هایی که به شما لینک داده اند را مشاهده کنید . البته هنوز گوگل تمامی لینک های ورودی به سایت را نشان نمی دهد .
 
PageRank چگونه محاسبه میشود :
راحت ترین سخن درباره محاسبه اش اینه که PageRank با استفاده از اشتراک گرفتن تمامی لینک های ورودی به سایت شما محاسبه میشود . البته این موضوع اکیدا صحیح نیست ، چون گوگل لینک های داخلی را هم در محاسبه شریک میکند . همچنین رتبه PageRank صفحه ای که به شما لینک داده هم ، در بالا بردن رتبه سایت شما موثر است . بعلاوه تعداد لینک های خارجی که در صفحه مبدا وجود دارد نیز در رتبه سایت مقصد تاثیر دارد .  بطور عمومی 85% از رتبه سایت مبدا همراه با لینک به سایت مقصد ارسال میشود . پس یک صفحه وب با پیج رنک 5 و فقط با یک لینک خارجی در صفحه اش( که همان لینک سایت شماست)  باید 85% از اعتبار رتبه 5 را برای صفحه ای که به آن لینکیده ارسال کند .
ولی در واقع هیچ صفحه ای فقط یک لینک ندارد – به یاد آورید که لینک های داخلی هم اغلب اوقات در محاسبه بحساب می آیند – پس میزان پیج رنک ارسالی عبارت است از 85% از پیج رنک همان صفحه تقسیم بر تعداد لینک های خارجی .
سوالی که اینجا مطرح میشه اینه که تفاوت رتبه های پیج رنک چقدر است و مثلا رتبه 4 با 5 چقدر تفاوت داره ؟ چیزی که معلومه اینه که اعداد گوگل در پیج رنک فقط یک عدد ثابت نیستند و نشان دهنده یه بازه عددی هستند . بنابر این تمام پیج رنک های 5 با هم مساوی نیستند .طبق جدول زیر رتبه 6 ممکن است فقط یک درجه از 5 بیشتر باشو و ممکن است فقط کمی از 7 کمتر باشد.

ویژگی های طراحی سایت حرفه ای

سایت با کیفیت یا سایت حرفه ای به سایتی گفته میشود که بتواند نیازهای آن کسب و کار را به درستی پوشش دهد، به لحاظ گرافیکی شکیل و جذاب باشد، اصول کاربردپذیری در آن رعایت شده باشد تا بازدیدکننده بتواند در سریعترین زمان و با کمتریت کلیک به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کند، سریع و ایمن باشد و با زبان های برنامه نویسی قدرتمند سمت سرور پیاده سازی شده باشد، اصول بهینه سازی رتبه سایت (سئو) به خوبی رعایت شده باشد و در نهایت آماده انجام بازاریابی اینترتنی  و بازاریابی محتوایی باشد.

عناوین برخی از مهمترین ویژگی های سایت حرفه ای بدین صورت است:

  • نیازهای کارفرما به صورت دقیق تحلیل و بررسی شده باشد.
  • امکانات سایت به صورت سناریو مشخص شده باشد.
  • قالب گرافیکی سایت به صورت شکیل و مدرن و خلاقانه طراحی شده باشد.
  • قالب سایت به صورت رسپانسیو یا واکنش گرا با استفاده از جدیدترین متد پیاده سازی شده باشد.
  • امکانات سایت منطبق با نیازها و سناریو پیاده سازی شود.
  • سایت دارای سرعت لود بالا باشد.
  • تمامی ملاحظات امنیتی رعایت شده باشد
  • تمامی ملاحظات بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو رعایت شده باشد.
  • سایت در هاست ایمن و کارا قرار گیرد.
  • دامنه مناسب برای سایت انتخاب شود.
  • محتوای سایت با رعایت استانداردها و اصول بهینه سازی وارد سایت شود.
  • لینک های ارتباطی صحیح و مناسب از سایر سایت ها ایجاد شود.

سئو و تبلیغات

سئو و تبلیغات

  • سئو و بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجو ، افزایش بازدید کنندگان
  • تبلیغات اینترنتی ، تبلیغات ایمیلی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • قرار دادن وب سایت در صفحه اول گوگل با سرچ کلمات کلیدی خاص
  • بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ