اگر مقالات قبلی را نادیده گرفته اید و اکنون وب سایت مشخصی برای رونق کسب و کار خود ندارید و یا برنامهی انجام این کار را در آینده بسیار نزدیک ریخته اید، بدون شک در سال 2014 کسب و کار شما در معرض ورشکستگی قرار میگیرد.
اما اگر شرکت شما برای تجارت و جلوگیری از ضرر و زیان، به وب سایت وابسته است، حتما تا پایان امسال برای خود یک وب سایت واکنش گرا تهیه کنید تا شاهد تاثیرتجارت خود در بازاریابی آنلاین باشد.
اگر عبارت "طراحی وب سایت واکنش گرا" برای شما جدید است، ناراحت نباشید، (مقاله واکنش گرا چیست را مطالعه کنید) به شما قول می دهم بیشتر شماها با آن آشنا هستید. تقریبا چند ثانیه طول میکشد تا بفهمید ریسپانسیو یا واکنش گرا چیست و از آن موقع بعد دیگر به دنبال طراحی های شیک ریسپانسیو میگردید. تعریف طراحی وب سایت واکنش گرا ساده است - یک طراحی وب است که هم اندازهی صفحه نمایش مرورگر دسکتاپ، تبلت، و گوشی های هوشمند طراحی میشود. آیا تا بحال شده است که یک وب سایت را در گوشی هوشمند خود باز کنید و متوجه شوید که آن وب سایت نسخه بسیار کوچک از آن چیزی است که شما بر روی دسکتاپ دیده اید؟ به همین دلیل مجبور میشوید زوم کنید و سپس وب سایت را بگردید و نقاط مختلف را بزرگ و کوچک کنید تا به محل مورد نظر خود بروید و یا متن مورد نیاز خود را بخوانید یا قادر به کلیک کردن روی یک قسمت مشخص شوید؟ در یک وب سایت واکنش گرا اوضاع اینطور نیست. برای یک وب سایت واکنش گرا مهم نیست که شما بر روی یک گوشی، تبلت و یا دسکتاپ آن را باز میکنید، به هرحال آن متناسب با صفحه مرورگر کار میکند.
اگر نوشتهی پیتر Cashmore را که تقریبا یک سال پیش در سال 2013 چاپ کرد خوانده باشید، متوجه میشوید که موضوع طراحی وب سایت واکنش گرا جدید نیست و ممکن است از اینکه این موضوع خیلی قدیمی است شگفت زده شوید. البته شما خیلی هم دیر نکردید، چرا که به احتمال زیاد هنوز خیلی از رقبای شما از این موضوع بی خبرند. سال 2013 معلوم شد که آن سال، سال برانداختن شرکت ها و صنایعی است که تمایل دارند همچنان در مرز ورشکستگی فعالیت کنند و کاری به بازاریابی آنلاین و طراحی وب سایت واکنش گرا برای رونق دادن به کار خود ندارند. اکثر شرکت های تجاری فاصلهی خیلی کمی تا ورشکستگی دارند و ممکن است در فاصله یک سال چنین اتفاقی برای آنها رخ دهد. موقعیت شما در گذشته امن بود، اما اکنون رقبای شما اوضاع را تغییر دادند و شرایط به گونه ای تغییر پیدا کرده است که بازاریابی اینترنتی و آنلاین اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است.
چرا که راه حل خوبی است و اکنون تمام افراد دیگر همین کار را انجام میدهند.
برای نشان دادن اینکه چرا وب سایت واکنش گرا بهتر است، آماری را از وب سایت های چندین شرکت ناشناس مختلف تهیه کردیم. اگر از ابزاری مانند آنالیزگر گوگل در وب سایت خود استفاده کنید می توانید همین آمار را ببینید و با همان نگاه اول تاثیر این طراحی را بر روی رونق کسب و کار خود ارزیابی کنید.
بسیاری از بازدید کنندگان آنلاین برای بازدید از وب سایت ها از گوشی همراه، تبلت، و دسکتاپ در 12 ماه گذشته استفاده کردند. شما می توانید این جدول را بر روی وب سایت خود فعال کنید و شاهد این آمار باشید
در این مورد تقریبا 40 درصد از ترافیک و آمار بازدید از سایت به دستگاه های موبایلی مربوط است (البته این آمار با در نظر گرفتن تبلتها در دستهی دستگاههای "موبایلی" انجام گرفته است). با توجه به اینکه این وب سایت واکنش گرا نبوده، و یک نسخه مخصوص تلفن همراه برای آن تهیه نشده، پس این از این تعداد تنها مقدار کثیری در سایت مانده و بقیه وب سایت را ترک کرده اند. اما صبر کنید، اوضاع بهتر شده است! البته شاید برخی این "بهتر" را بدتر تعبیر کنند.
مجموعه دوم نمودارها به ما قسمتی را نشان می دهد که در آن همه چیز دسته بندی میشود سپس شاهد یک مقایسه بین بازدید کنندگان موبایلی و دسکتاپ در 12 ماه گذشته و 12 ماه قبل از آن بودم. میبینید که بازدید کنندگان موبایلی این وب سایت در طول یک سال دو برابر شده است. این به خودی خود تنها به دلیل به وجود طراحی واکنش گرا بوده است.
این تنها یک نمونه از مزایای طراحی واکنش گرا در طول یک سال بود، در ماه اوت امسال بخش بازاریابی آنلاین شرکت ما به صورت طراحی وب سایت واکنش گرا برای "مرکز ذخیره سازی" راه اندازی شد- یک شرکت ذخیره سازی خودکار در لوئیزیانا، می سی سی پی و تگزاس. در ایالات متحده صنعت ذخیره سازی فصلی است و هر سال روند درخواست آن در میان ماههای اوت و نوامبر یک روند رو به کاهش عادی است. همانطور که انتظار می رفت، مرکز ذخیره سازی شاهد کاهش کلی در درخواست ها بود، اما این کاهش کاملا مربوط به بخش دسکتاپ بود، ودرخواستهای موبایلی همچنان پابرجا بودند ( درخواستهایی که روی وب سایت قبلی ثبت میشدند، با وجود این که این وب سایت در مرورگرهای موبایلی خیلی خوب کار نمیکرد)، مقدار این درخواست ها از 5.5٪ تا 20-30٪ افزایش یافته بود.